Estella

1 oktober 2015 - Pamplona, Spanje

Ik ben nu drie dagen achter, dus ik schrijf eerst bij en dan stuur ik 'n paar foto's. Elke keer als ik foto's mee wil sturen gaat er iets fout en dan duurt het zo lang eer ik het weer opgelost heb.
Om 8 uur verlieten we de herberg en verdwaalden prompt. We kwamen weer uit waar we de vorige dag het plaatsje binnengekomen waren. Gelukkig kwamen er net drie Amerikanen aan die zeiden: volg ons maar wij hebben zelfs 'n GPS duels kunnen niet verdwalen. En zo liepen we zonder problemen het dorp weer uit. Na een poosje liepen we over een oude Romeinse weg en staken een bruggetje uit dezelfde tijd over. Ruim vijf km verder genoten we weer van ons kopje koffie. Weer vijf km verder kwamen we in Villatuerta aan waar we even de kerk binnengegaan zijn waar een prachtig altaarstuk te bewonderen was. Een beetje verder had een bewoner een doos met walnoten en hazelnoten op de stoep gezet met een bordje erbij dat de pelgrims toe konden tasten. Er lag zelfs een kei bij! We namen een paar walnoten mee voor onderweg.
Bovenop een heuvel stond een klein kapelletje omgeven door olijf bomen.
We wandelden verder. Het was heerlijk weer. Net na de middag kwamen we in Estella aan.
Langs een prachtige kerk en overblijfselen van een oud klooster. We stopten bij de eerste herberg en zochten een bed uit in de slaapzaal. Toen gingen we buiten in de tuin onze lunch opeten. Daarna ging Doug wat kleren wassen en heb ik mijn rugzakje genaaid, dat was een beetje losgescheurd omdat ik er in Barcelona teveel in had gedaan.
Daarna kwam iemand naar mij toe en zei dat ze reflexologie behandelingen deed. Dat heb ik aangenomen en ik heb in de tuin heerlijk genoten van deze voetmassage.
Daarna zijn we het stadje gaan bekijken en hebben we spullen voor ons avondeten ingeslagen. Lekker gekookt en gegeten met yoghurt toe en natuurlijk een fles rode wijn erbij. Op tijd naar bed.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Evelien:
    1 oktober 2015
    Zo te zien gaat het prima. Dat lekkere weer lijkt me ook wel lekker.Groetjes van hier,

Evelien