Rabe de las Calzada

28 oktober 2015 - Rabé de las Calzadas, Spanje

Hallo allemaal, We zijn weer terug op de camino. Gisterenavond om kwart over acht zijn we met de bus uit Malaga vertrokken, richting Burgos. Daar kwamen we vanmorgen al om 7 uur aan. Haast geen oog dicht gedaan, maar ja, je rust toch wel uit. Helaas regende het!!! Meteen de poncho aangetrokken, scheelt weer met de bagage. Benieuwd hoe het met de voet gaat. Toen we besloten hadden dat we de camino weer zouden gaan proberen heb ik inleg zolen gekocht van een soort zacht plastic dat de hiel extra vering geeft. Ik had ook al wandelstokken gekocht. Bovendien nam ik ook nog een paracetamolletje voor we vertrokken. Langs de kathedraal bereikten we de camino weer. Toch wel leuk om weer onderweg te zijn ook al werkte het weer niet bepaald mee. De hiel is nog steeds gevoelig, maar doet geen pijn meer. Hoewel ons tempo is drastisch verlaagd, van 5 naar 3 km per uur! We liepen Burgos uit. Vanwege het weer miste ik een mooie foto van de middeleeuwse muur. Na 3 km (een uur) lieten we Burgos achter ons en liepen we weer in de natuur. Na nog 3 km zouden we door een dorpje komen, maar omdat men een grote weg aan het aanleggen was werden we om het dorpje heengeleid. Grote pech, want nu moesten we door blijven lopen. Uiteindelijk, na drie uur lopen, kwamen we aan in Tardajos waar we ons langverbeide koffie dronken. Anderhalve km verderop vonden we een cafeetje waar we geluncht hebben. Het regende af en aan en het was koud. We besloten in de Albergue te blijven. Die zou om half een open gaan. Om kwart over een kwam de herbergierster eindelijk opdagen. We schreven ons in en doken gelijk het bed in. Ik voelde allerlei spieren en moest nodig gaan liggen. Later in de middag bleek er een houtvuur in de gemeenschappelijke ruimte te branden. Lekker behaaglijk. Momenteel voel ik helemaal niets aan mijn voeten!! Hopelijk blijft dat zo en kunnen we morgen ons tempo wat verhogen.

1. Evelien:
    28 oktober 2015
    Hoi Gonny en Doug,

Fijn dat jullie weer verder kunnen. Jammer van het weer. Gonny, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat jullie je geamuseerd hebben op de rustdagen en nu er dan weer tegenaan! Veel succes! Hartelijke groeten van hier, liefs, Evelien
  2. N.van Straten:
    28 oktober 2015
    Ha Gonny en Doug, wonderlijk dat jullie weer door konden gaan. Ik had dit niet verwacht. Hopelijk lukt het toch de camino uit te lopen en anders ga jevolgend jaar maar terug hoor. Geen man overboord!wees voorzichtig en geniet. Lieve groetjes van MA