Urtega

27 september 2015 - Pamplona, Spanje

We zijn onderweg! Vanmorgen net na achten zijn we gestart vanuit de pelgrims herberg in het hartje van Pamplona. Een Duitse knul was zo aardig om een foto van onze start te maken. Met een aantal andere pelgrims liepen we door de straten van Pamplona. De schoonmaak was in volle gang na het feest van gisteren. De route is erg goed aangegeven door het schelp embleem, pijlen en bordjes. Bovendien zijn er heel wat andere pelgrims onderweg. Wij dachten het hoog seizoen ontlopen te hebben, maar ik vond het eigenlijk te druk. Je ziet overal mensen van alle leeftijden en nationaliteiten met rugzakken lopen. Gelukkig zijn de meesten doorgelopen naar Puenta la Reina, waar wij morgen gaan stoppen voor een kopje koffie. Het eerste dorpje lag ongeveer 5 km verderop. We hebben even op een bankje gezeten en een foto van de kerk genomen. Het volgende dorp lag 6 km verder en daar hebben we op een terrasje gezeten met koffie en een croissantje. Het was ondertussen 11 uur. Toen moesten we klimmen: Alto del Perdon op 780m. Na 3 en een halve km dalen kwamen we rond enen in Urtega aan. Hier zitten we weer in een luxueuze herberg waar het diner inbegrepen is. Niet zoveel pelgrims hier want de meesten lopen nog een uur door naar een grotere plaats. Wij wilden echter op tijd stoppen, want we moeten nog zo'n eind. We hebben net een rondje door het dorp gemaakt. Dat duurde zo ongeveer 5 minuten. Er is hier niets, nog geen winkeltje. gelukkig kunnen we in de her erg alles krijgen wat ons hartje begeert. Zo dadelijk begint het "happy hour" op het terras.

1. Monique:
    27 september 2015
    Geweldig zo, al die foto's! En nu is het echt begonnen! Ik volg jullie 'op de voet'! Goede camino!