Estella

29 september 2015 - Estella, Spanje

Vandaag moet ik twee dagen beschrijven. Gisteren avond had ik niet zoveel zin om het te doen. Na een foto van de "Albergue" gemaakt te hebben zijn we net voor half tien vertrokken. De eerste kilometers waren gemakkelijk en voor we het wisten waren we in het volgende dorpje beland: Muruzabal. Vervolgens moesten we een heuvel op om bij het volgende dorp te komen. Onderweg kwamen we een paar pelgrims tegen die we al eerder ontmoet hadden, waaronder twee homo's die samen met hun hondje en poes reizen. De dieren zitten in een speciaal daarvoor gemaakt wagentje. Na nog wat heuveltje op en af kwamen we aan in Puenta la Reina, een prachtig plaatsje. Hier hebben we lekker koffie gedronken en wat foto's gemaakt. Gelukkig zijn er niet zoveel pelgrims meer. Ik denk dat we tussen twee groepen zitten. Het loopt stukken rustiger. Over de Koninginneweg, waar het plaatsje haar naam aan dankt liepen we weer verder. We lopen voornamelijk op smalle paadjes, soms loopt het voetpad gelijk aan het fietspad. Het weer is fantastisch, zonnig maar niet te heet. Na nog een dorpje gepasseerd te hebben kwamen we rond 2 uur bij Cirauqui aan. Een prachtig dorpje boven op een heuvel. We moesten helemaal naar boven door de nauwe, middeleeuws aandoende straatjes tot de kathedraal. Ertegenover lag de herberg. Ik heb voor het eerst wat kleren gewassen en in het zonnetje te drogen gehangen. Na een heerlijke douche hebben we het dorp wat verkend. Niet veel te doen. s'Avonds kookte de herbergierster voor ons. We waren met ons zevenen en aten aan een lange tafel. Reuze gezellig. De wijn vloeide rijkelijk! Vr